Porta Transaksiyonel Analiz Atölyeleri başlıyor !
- PSİ-TA Atölyesi psikoloji/pdrdördüncü sınıf öğrencileri, mezunlar ve tüm uzmanlara açıktır.
- EG-TA Atölyesi öğretmenler ve alanda çalışan tüm eğitim personellerine açıktır.
- Eğitim online olarak zoom uygulaması üzerinden gerçekleştirilecektir. Katılımcılara zoom linki kayıt sonrası e-posta ile iletilecektir.
- Kayıt tüm programı kapsayacak şekilde yapılmaktadır.
- -Kayıt olmak,daha fazla bilgi almak için [email protected] / [email protected] adresinden ve 0537 207 29 79 nolu telefondan bize
- ulaşabilirsiniz.
* Başvurulara bağlı olarak atölye başlangıç tarih, gün ve saati katılımcılarla birlikte belirlenecektir.
- PSİKOTERAPİ VE DANIŞMANLIKTA TRANSAKSİYONEL ANALİZ (PSİ-TA)
İÇERİK
1.1. TA’ya Göre Terapinin Amacı: Otonomi (Özerklik)
TA’ya göre özerklik, kişinin ayrı bir birey olarak diğer insanlarla bilinçli, doğal ve içten, kendisinin ve diğerinin değerini koruduğu ilişki kurabilme kapasitesidir. Terapi ve danışmanlık, otonom olmanın deneyimlendiği süreçler yaratmayı amaçlar.
1.2. Temel İhtiyaç Üçgeni
Her insan fark edilme, bir çerçeve içinde olmaya ve ilişkide bulunduğu kişiyle ilişkisini anlamlandırmaya ihtiyaç duyar. Yaşamda ve tüm ilişkilerde bu ihtiyaçların karşılanması terapi sürecinde temel noktalardan biridir.
1.3. Kabul Ve Zorlayıcı Mesajlar (Sürücüler)
İlişki kurma ve kabul edilmeye ilişkin kalıplar erken yaşlarda öğrenilir ve her ilişkide tekrarlanır. Bu ilişki kalıplarının kişinin ruh sağlığında dikkate alınması önemlidir.
1.4. Ego Durumları ve Transaksiyonlar
Kişiliğin 3 temel parçası vardır: Çocuk, yetişkin ve ebeveyn ego durumları geçmişten ve bugünden etkilerle toplanan duygu, düşünce ve davranış bütünleridir. Terapi ve danışmanlıkta 3 ego durumunun analizi yapılır.
1.5. Kurgu / Yaşam Planı
Herkes çocuklukta oluşturduğu, ebeveynlerce güçlendirilen ve olaylarla doğrulanan bir kurguya, yaşam planına sahiptir (Berne). Kurgu, çocuğun o anda (0-6 yaş) sahip olduğu bütün bilgilerle, içinde bulunduğu yaşamsal durumuna uygun, akılcı çözüm olacak yaşam pozisyonu, beklenti ve yaşamının gidişatına karar vermesi üzerine kurulur (Steiner). Terapi ve danışmanlık bu kurgunun fark edilmesi ve yetişkin yaşamında yeniden düzenlenmesine hizmet eder.
1.6. Psikolojik Oyun
Doğumdan itibaren duygusal ve sosyal kabul almak için insanlar birçok yöntem öğrenir. Bu yöntemlerin bir kısmı, sahte duygular ve çarpıtmaları içeren “zalim, kurtarıcı, kurban” rolleriyle sürdürülür. Bu oyunların çözümlenmesi terapinin en temel işlerindendir.
- EĞİTİMDE TRANSAKSİYONEL ANALİZ (EG-TA)
İÇERİK
2.1. TA’da Otonomi (Özerklik) ve Eğitime Yansıması
TA’ya göre özerklik kişinin ayrı bir birey olarak diğer insanlarla bilinçli, doğal ve içten, kendisinin ve diğerinin değerini koruduğu ilişki kurabilme kapasitesidir. Eğitim bir açıdan otonom olmayı öğren(t)me sanatıdır.
2.2. Temel İhtiyaç Üçgeni ve Eğitim
Her insan fark edilme, bir çerçeve içinde olmaya ve ilişkide bulunduğu kişiyle ilişkisini anlamlandırmaya ihtiyaç duyar. Eğitim için ilişkideki bu ihtiyaçların karşılanması gerekir.
2.3. Eğitimde Kabul ve Zorlayıcı Mesajlar (Sürücüler)
İlişki kurma ve kabul edilmeye ilişkin kalıplar erken yaşlarda öğrenilir ve her ilişkide tekrarlanır. Bu ilişki kalıplarının eğitim ortamında etkin kullanımı, dikkate alınması önemlidir.
2.4. Eğitimde Ego Durumları ve Transaksiyonlar
Kişiliğin 3 temel parçası vardır: Çocuk, yetişkin ve ebeveyn ego durumları geçmişten ve bugünden etkilerle toplanan duygu, düşünce ve davranış bütünleridir. Eğitim ancak 3 ego durumu dikkate alınırsa etkili olur.
2.5. Gözardı Mekanizması ve Eğitim
İnsanlar korktukları, ne yapacaklarını bilemedikleri gerçekleri ya da gerçeklerin bir kısmını görmez ya da çarpıtır. Eğitim, görmezden gelinen ya da çarpıtılan ihtiyaçların giderilmesi ile mümkün olur.
2.6. Psikolojik Oyun ve Eğitime Etkisi
Doğumdan itibaren duygusal ve sosyal kabul almak için insanlar birçok yöntem öğrenir. Bu yöntemlerin bir kısmı sahte duygular ve çarpıtmaları içerdiği halde, kabul ihtiyacını gidermek için sürdürülür. Eğitim ortamında bu oyunları fark etmek ve işlevsel yöntemlerle kabul ihtiyacını karşılamak gerekir.
SERKAN KAHYAOĞLU KİMDİR ?
Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik bölümü mezunudur. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Klinik Psikoloji yüksek lisansı yapmıştır. Uluslararası geçerliliği olan Transaksiyonel Analiz ekolünün eğitimini almış, eğitim ve psikoterapi çalışmalarında kullanmaktadır. Bir yıl devlet okulunda, beş yıl Koç Özel İlköğretim ve Lisesinde psikolojik danışmanlık, Anne Çocuk Eğitim Vakfı’nda altı yıl eğitimden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı yapmıştır. Yetişkin ve ergenlere yönelik program geliştirme ve uygulama alanında uzmandır. PORTA’nın genel müdürü ve kurucu ortaklarındandır. 1996 yılından beri eğitim-danışmanlık ve psikoterapi alanında çalışmaktadır. Ergen, genç ve yetişkinlerle çalışan Serkan Kahyaoglu ebeveynlere yönelik danışmanlık ve çift terapisi de yapmaktadır. Psikoterapi alanında yoğun olarak kaygı, ilişki sorunları, depresyon alanlarında deneyime sahiptir.