Görünüm yükleniyor.
EĞİTİMDE EGO DURUMLARI VE TRANSAKSİYONLAR oturumunda: Öğrenen ve öğretenin karşılaşması, sınıfta, eğitimde, okulda “Çocuk, Yetişkin ve Ebeveyn” ego durumları çalışılmaktadır.
UNHCR (Birleşmiş Milletler Yüksek Komiserliği) İzmir şubesi işbirliğinde kurumlarda çalışan sosyal hizmet uzmanlarına yönelik çocukları ve bakım verenleri desteklemek için yapılabilecekler hakkında çevrim içi seminer planlanmıştır. Seminerde; bağ kurma, olumlu ve işlevsel otorite/ebeveyn becerileri, vaka formülasyonu ve yönetimi ele alınacaktır.
GÖZARDI MEKANİZMASI ve EĞİTİM: Sorunun varlığını, anlamını, değişme olasılığını ve kişisel becerileri göz ardı etmek ya da etmemek üzerine eğitim ortamında yapılması gerekenler ele alınmaktadır.
Atölyenin ikinci gününde şu konular ele alınmaktadır: EĞİTİMDE EGO DURUMLARI VE TRANSAKSİYONLAR Öğrenen ve öğretenin karşılaşması, sınıfta, eğitimde, okulda “Çocuk, Yetişkin ve Ebeveyn” ego durumları, GÖZARDI MEKANİZMASI ve EĞİTİM: Sorunun varlığını, anlamını, değişme olasılığını ve kişisel becerileri göz ardı etmek ya da etmemek üzerine eğitim ortamında yapılması gerekenler, PSİKOLOJİK OYUN ve EĞİTİME ETKİSİ: Kurban, kurtarıcı…
Türk Eğitim Vakfı çalışanlarına yönelik "İyi Olma, İyiliği Koruma Hali" semineri planlanmıştır. Seminer kapsamı: "Diğerlerinin hayatlarına dokunan kişilerin kendini ihmal etme olasılıkları yüksektir. Oysa yardım eden iyi olmalıdır ki başkalarına iyi gelebilsin. Bu nedenle seminerde aşağıdaki noktaları ele alınmaktadır: · “İyi olma”nın farklı boyutları: Bedenimizi, ruhumuzu, zihnimizi ve ilişkilerimizi beslemenin ve korumanın yolları. · Yararlı…
UNFPA ve Pozitif Yaşam Derneği işbirliğinde PORTA tarafından geliştirilen "Mahremiyet Seminerleri" Adana Sarıçam Mülteci Kampı'nda çocuklar ve ebeveynlerle gerçekleştirilmektedir. Seminerde; mahremiyet tanımı, beden, eşya, alan ve ilişki başlıklarında mahremiyet, hayır diyebilme ve çocukların korunması için kişisel ve kurumsal çözüm başlıkları ele alınmaktadır.
Türk Eğitim Vakfı çalışanlarına yönelik "İyi Olma, İyiliği Koruma Hali" semineri planlanmıştır. Seminer kapsamı: "Diğerlerinin hayatlarına dokunan kişilerin kendini ihmal etme olasılıkları yüksektir. Oysa yardım eden iyi olmalıdır ki başkalarına iyi gelebilsin. Bu nedenle seminerde aşağıdaki noktaları ele alınmaktadır: · “İyi olma”nın farklı boyutları: Bedenimizi, ruhumuzu, zihnimizi ve ilişkilerimizi beslemenin ve korumanın yolları. · Yararlı…
UNFPA ve Pozitif Yaşam Derneği işbirliğinde PORTA tarafından geliştirilen "Mahremiyet Seminerleri" Adana Sarıçam Mülteci Kampı'nda çocuklar ve ebeveynlerle gerçekleştirilmektedir. Seminerde; mahremiyet tanımı, beden, eşya, alan ve ilişki başlıklarında mahremiyet, hayır diyebilme ve çocukların korunması için kişisel ve kurumsal çözüm başlıkları ele alınmaktadır.
PSİKOLOJİK OYUN ve EĞİTİME ETKİSİ: Kurban, kurtarıcı ve zalim üçgeninin okuldaki, eğitimdeki macerası ve oyun üçgeni yerine otonomi üçgenini kullanma becerisi konu edilmektedir.
Atölyenin birinci gününde şu konular ele alınmaktadır: TA'da OTONOMİ ve EĞİTİM: Eğitimde öğreten ve öğrenenin kendisi gibi olmanın 3 yolu: Bilinçli olma, doğallık ve içtenlik, TEMEL İHTİYAÇ ÜÇGENİ ve EĞİTİM oturumunda Öğrenen ve öğretenin sınırları, algısı, önyargıları ve kabul edilme araçları ve EĞİTİMDE KABUL ve ZORLAYICI MESAJLAR (SÜRÜCÜLER) oturumunda: Eğitimde ve okulda kabul edilmenin kalıpları;…
Üç maymun başlıklı seminerde; öğretmen- veli iletişiminde görmek, duymak ve bilmenin önündeki engeller ve baş etme becerilerinin ele alınması planlanmaktadır. Bu atölyede okuldaki tüm ilişkilerde iletişim teması ve işlevsel iletişimin önündeki engellerle baş etme becerileri üzerinde durulmaktadır. Atölyenin hedefleri aşağıda yer almaktadır: Öğretmen- veli iletişiminde görmek, duymak ve bilmenin önündeki engeller ve baş etme becerileri Yöneten…
Atölyenin ikinci gününde şu konular ele alınmaktadır: EĞİTİMDE EGO DURUMLARI VE TRANSAKSİYONLAR Öğrenen ve öğretenin karşılaşması, sınıfta, eğitimde, okulda “Çocuk, Yetişkin ve Ebeveyn” ego durumları, GÖZARDI MEKANİZMASI ve EĞİTİM: Sorunun varlığını, anlamını, değişme olasılığını ve kişisel becerileri göz ardı etmek ya da etmemek üzerine eğitim ortamında yapılması gerekenler, PSİKOLOJİK OYUN ve EĞİTİME ETKİSİ: Kurban, kurtarıcı…